RUCH S.A. wspólnie z Izbą Wydawców Prasy oraz partnerami – wypożyczalnią samochodów 99 rent i organizatorem kampanii promującej turystykę #urlopwkraju – inauguruje projekt „RUCH na wakacje”, w ramach którego zapoczątkowane zostają działania związane z kampanią społeczną pn. „Czytam prasę!”.

Celem podejmowanych aktywności jest promowanie czytelnictwa prasy drukowanej wśród różnych grup czytelników, a także uświadamianie, jak ważną rolę pełni prasa w codziennym życiu każdego z nas, będąc źródłem informacji, edukacji i rozrywki. Okres urlopowy to idealny moment, aby pokazać, że prasa może być doskonałym kompanem podróży, towarzysząc nam wszędzie tam, gdzie zamierzamy spędzać wolny czas.

 

„Jako dystrybutor prasy, zapewniający czytelnikom dostęp do większości tytułów prasowych, które ukazują się w naszym kraju, zależy nam na promowaniu czytelnictwa. Wspólnie z wydawcami prasy reprezentujemy  w ramach jednej branży podmioty, które są ze sobą silnie powiązane – RUCH jest odpowiedzialny za sprzedaż gazet, zarówno we własnej sieci kiosków i saloników prasowych, jak i dostarczając ją do tysięcy punktów prasowych (zarówno sieci handlowych, jak i pojedynczych sklepów). RUCH działa na terenie całej Polski – zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. W ramach naszej kampanii, wspólnie z partnerami, będziemy pokazywać, że gazeta może być dobrym kompanem podróży po Polsce dostarczając ciekawych informacji, rozwijając wyobraźnię, bawiąc, ale także angażując czytelnika.  Chcemy także udowodnić, że prasa jest dostępna wszędzie tam, gdzie spędzamy czas wolny – stąd nasze działania rozpoczynamy właśnie w czasie trwania wakacji, pokazując przy okazji najciekawsze turystycznie miejsca, w których działają nasze punkty sprzedaży prasy” – mówi Piotr Regulski, Członek Zarządu RUCH S.A.

 

„PRESS BUS” RUCH-u wyruszy w kilka tras, odwiedzając miejscowości cieszące się zainteresowaniem turystów, którzy w tym roku zdecydowali się na wypoczynek w kraju. „RUCH na wakacje” to początek działań w ramach długofalowej kampanii „Czytam prasę!”.

 

„Wszystkim wydawcom zrzeszonym w Izbie Wydawców Prasy zależy na jak największej popularności wydawanych tytułów prasowych wśród czytelników. Jesteśmy zainteresowani wszelkimi działaniami, których rezultatem jest promowanie czytelnictwa prasy. Zdajemy sobie sprawę z wagi mediów elektronicznych, które często stanowią mutację wersji papierowej. Niemniej jednak jesteśmy przekonani, że należy stale odbudowywać i rozwijać popularność prasy drukowanej, która stanowi fundament dla innych form mediów” – mówi Marek Frąckowiak, Dyrektor Generalny Izby Wydawców Prasy.

 

Kampania społeczna inaugurowana przez RUCH S.A. będzie wielowątkowa oraz atrakcyjna dla odbiorców. Będzie wykorzystywać różne formy przekazu – od tekstu, przez zdjęcia po filmy z interesującymi rozmowami na temat rynku prasowego. Relacje z przebiegu tras PRESS BUSA będą udostępniane za pośrednictwem kanałów internetowych RUCH S.A. oraz partnerów przedsięwzięcia (Izba Wydawców Prasy, kampania #Urlopwkraju oraz 99rent).

 

„99RENT to sprawdzona wypożyczalnia samochodów, mająca 41 oddziałów na terenie całej Polski oraz franczyzobiorca Enterprise –  największej firmy Rent a Car na świecie. Poza wynajmem indywidualnym zapewniamy także usługi związane z dostarczaniem floty na potrzeby firm oraz instytucji. RUCH S.A. jest jednym z naszych klientów. Propozycja zaangażowania naszej firmy w ten projekt wydała nam się bardzo interesująca i cieszymy się, że to właśnie auto z naszej floty stało się nośnikiem kampanii o tak wielkim znaczeniu społecznym” mówi Monika Tomala, Dyrektor Handlowy 99RENT Sp. z o.o.

 

Hasło promujące kampanię brzmi „W górach czy nad morzem, zawsze z gazetą”, co zdradza przebieg tras zaplanowanych w ramach projektu „RUCH na wakacje”. PRESS BUS odwiedzi miejscowości zlokalizowane nad Morzem Bałtyckim, na Mazurach oraz na południu Polski.

 

Początek każdej z tras zaplanowany jest w jednym z 13 Centrów Logistycznych  RUCH S.A. Rozpoczynanie relacji z podróży w miejscu, z którego każdego dnia prasa wyjeżdża do punktów prasowych, pozwoli uświadomić, jak wiele wysiłku i operacji logistycznych stoi za tym, aby codziennie rano prasa mogła trafić w ręce czytelników.

 

„Wydawanie prasy oraz zapewnienie jej dostępności wymaga wiele pracy oraz zaangażowania szeregu specjalistów – od dziennikarzy i redaktorów dbających o zakres merytoryczny publikacji, po fachowców z branży składu, druku, logistyki ale także sprzedaży. To skomplikowany zespół procesów, które muszą ze sobą współgrać. Myślę, że warto pokazać jak taki proces funkcjonuje, by na takiej kanwie budować szacunek czytelników do prasy drukowanej, będącej nośnikiem nie tylko wartości intelektualnej w postaci tekstów redakcyjnych, ale także stanowiącej efekt pracy i zaangażowania różnych zespołów, na każdym etapie powstawania i dystrybucji prasy. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że bez czytelników prasa nie ma racji bytu. Pragnąc więc docierać do większego grona odbiorców prasy zamierzamy budować przekaz, który zainteresuje i pokaże wszystko to, co kryje się za stroną tytułową gazety w chwili, gdy trafia ona na regały w sieci sprzedaży” – mówi Piotr Regulski, Członek Zarządu RUCH S.A.

 

Więcej informacji na temat inaugurowanej kampanii społecznej na stronie www.ruch.com.pl oraz na kanałach facebook, twitter oraz Linkedin RUCH S.A.

 

 

Kontakt:

Wojciech Paczyński

Rzecznik Prasowy

Tel. 501 813 867

Mail: wojciech.paczynski@ruch.com.pl