Mamy nowe pomysły na rozwój – Piotr Regulski, prezes zarządu Ruch

Ruch otwiera nowy rozdział w swojej historii. Wspólnie z Orlenem przygotowujemy się do wprowadzenia na rynek nowego formatu sprzedaży detalicznej pod nazwą „Orlen w ruchu”. Będą to nowoczesne punkty zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych miejscach w Polsce, z szeroką ofertą asortymentową uwzględniającą najnowsze trendy konsumenckie. Nie zabraknie w nich kawy czy przekąsek oraz szeregu usług jak np. możliwość nadania czy odbioru paczki (również z wykorzystaniem czynnych całodobowo maszyn wprowadzanych na rynek przez PKN Orlen). 

Możemy zaoferować ciekawą ofertę prowadzenia punktu w naszym formacie, która uwzględnia możliwości rozwoju partnera. Zaczynając od kiosku czy saloniku prasowego, można z czasem prowadzić mikrosieć handlową pod szyldem Ruchu. Wprowadzanie nowego formatu na rynek to także okazja do unifikacji oferty asortymentowej w naszych dobrze znanych punktach. Pozwoli to nam zbudować u klientów przyzwyczajenie do produktów dostępnych w całej naszej sieci sprzedaży. Jest to wielki walor, który – mam nadzieję – przekona wszystkich myślących o podjęciu działalności gospodarczej w branży handlowej do współpracy z Ruchem.

Sieć Ruch to obecnie 1200 kiosków i saloników oferujących zróżnicowany katalog produktów i usług – nie tylko prasowych, lecz także artykułów FMCG, usług finansowych, logistycznych i wielu innych. Firma opiera swój model franczyzowy na kilku punktach:

  •  Brak wkładu własnego dla nowego franczyzobiorcy (konieczne jest zapłacenie zwrotnej kaucji na poczet zatowarowania kiosku)
  •  Zapewnienie w pełni wyposażonego i zatowarowanego kiosku – franczyzobiorca nie musi mieć własnego lokalu ani go szukać
  •  Szeroki zakres wsparcia i szkoleń  z zakresu prowadzenia biznesu
  •  Wsparcie marketingowe prowadzonego punktu

Wśród wymogów stawianych nowym franczyzobiorcom są głównie umiejętności miękkie, komunikatywność i „przyjazne nastawienie”. Niezbędne jest przejście szkolenia.

Agent decydując się na współpracę z Ruchem, otrzymuje w pełni wyposażony oraz zatowarowany punkt (RUCH jest właścicielem asortymentu, co pozwala agentowi skupić się na sprzedaży, nie ponosząc tym samym odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia towaru, terminy ważności itp.).

Obecnie sieć przechodzi przez okres zmian wynikających z przejęcia firmy przez Orlen. Firmę czeka stopniowe wprowadzanie na rynek nowego formatu sprzedażowego, który został wypracowany wspólnie z Orlenem. Kioski i saloniki prasowe będą oferowały ujednolicony asortyment. Oprócz tego Ruch chce skoncentrować się na szerokiej ofercie usług dla klientów: możliwości zapłacenia rachunków, wypłaty gotówki, skorzystania z oferty Totalizatora Sportowego, zamówienia produktów za pośrednictwem platformy e-commerce (kiosk online) z dostawą do danego punktu czy też możliwości nadania lub odbioru paczki (poprzez usługę kurierską Paczka w RUCHu oraz paczki Poczty Polskiej).

Ile można zarobić? Model wynagradzania bazuje na kwocie podstawowej (tej sieć nie ujawnia) oraz premii i prowizji. Prowadzenie kiosku nie wymaga zatrudnienia dodatkowych pracowników (chociaż agent ma taką sposobność). Oprócz tego firma oferuje możliwość prowadzenia kilku kiosków.

Więcej można przeczytać w kwietniowym numerze MY COMPANY POLSKA w artykule, „Własny biznes czy franczyza”.